DLEDU615: Δημιουργία Περιβαλλόντων Μάθησης

Το μάθημα έχει ως αντικείμενο τη δημιουργία αποτελεσματικών περιβαλλόντων (ΠΜ) μάθησης στις διάφορες βαθμίδες της εκπαίδευσης. Γενικό σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του φοιτητή στην έννοια των αποτελεσματικών περιβαλλόντων μάθησης, η ανάλυση των βασικών φιλοσοφιών και θεωριών που διέπουν τον σχεδιασμό τέτοιων περιβαλλόντων και η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των ΠΜ σε επίπεδο μαθητή, εκπαιδευτικού και σχολικής μονάδας.

Οι βασικές ενότητες του μαθήματος είναι η επεξήγηση της έννοιας των ΠΜ, οι βασικές φιλοσοφικές και επιστημολογικές θεωρίες γύρω από τα αποτελεσματικά ΠΜ, η σύγκριση και η αξιολόγηση τέτοιων θεωριών, η έρευνα για τον αποτελεσματικό σχεδιασμό μάθησης και διδασκαλίας, ο σχεδιασμός και η αρχιτεκτονική των σχολικών κτιρίων και εγκαταστάσεων και η επίδραση τους σε μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα, οι αποτελεσματικές πρακτικές διδασκαλίας σύμφωνα με τη σύγχρονη εκπαιδευτική έρευνα σε παγκόσμιο επίπεδο, οι απόψεις και οι πεποιθήσεις των εκπαιδευτικών για τη διδασκαλία και τη μάθηση, το σχολικό κλίμα και κουλτούρα, μοντέλα διαχείρισης συμπεριφοράς μαθητών , η δημιουργία ΠΜ για μαθητές ειδικών δυνατοτήτων, η αξιοποίηση των εξωτερικών χώρων ενός σχολείου για σκοπούς διδασκαλίας και η αξιολόγηση ΠΜ σε σχολικά συγκείμενα.

DLEDU608: Επαγγελματικές Κοινότητες Μάθησης

Το μάθημα έχει ως αντικείμενο τις επαγγελματικές κοινότητες μάθησης (ΕΚΜ) εκπαιδευτικών στα σχολεία. Δεν απαιτεί οποιεσδήποτε προηγούμενες γνώσεις για το αντικείμενο των ΕΚΜ παρά μόνο το γνήσιο ενδιαφέρον του φοιτητή να μάθει για μία εκπαιδευτική έννοια που κερδίζει διαρκώς έδαφος ανά το παγκόσμιο και που αποτελεί μία ελπιδοφόρα καινοτομία στο χώρο της εκπαίδευσης.

Γενικός σκοπός του μαθήματος είναι η εισαγωγή του φοιτητή στην έννοια των κοινοτήτων μάθησης, την πρακτική εφαρμογή τους και στα αποτελέσματα των κοινοτήτων αυτών σε επίπεδο μαθητή, εκπαιδευτικού και σχολείου. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι φοιτητές θα γνωρίσουν τις βασικές έννοιες, χαρακτηριστικά και φιλοσοφία των ΕΚΜ, την ιστορική εξέλιξη των ΕΚΜ, τις βασικότερες θεωρίες επαγγελματικής ανάπτυξης των εκπαιδευτικών, τις διαστάσεις των ΕΚΜ και τις συνθήκες που υποβοηθούν στην εγκατάσταση, λειτουργία και συντήρηση των ΕΚΜ. Επίσης, αντικείμενο του μαθήματος αποτελούν η κατανεμημένη ηγεσία και ο σημαντικός ρόλος που διαδραματίζει ο διευθυντής της σχολικής μονάδας, το όραμα και οι αξίες που πρέπει να διέπουν τη λειτουργία μίας επαγγελματικής σχολικής μονάδας, η συνεργασία των εκπαιδευτικών και τα αποτελέσματα της σε σημαντικά μαθησιακά και σχολικά αποτελέσματα, η ανάπτυξη και συντήρηση της εμπιστοσύνης ανάμεσα στο διδακτικό προσωπικό και ανάμεσα σε σχολείο και ευρύτερη σχολική κοινότητα. Τέλος οι φοιτητές θα αναλύσουν και θα αξιολογήσουν κριτικά περιπτώσεις εφαρμογής επαγγελματικών κοινοτήτων μάθησης.

DLEDU 605: Νέες Τεχνολογίες ως Μαθησιακά & Γνωστικά Εργαλεία

Σκοπός του μαθήματος είναι να καταστήσει τους φοιτητές ικανούς να εντοπίσουν και να περιγράφουν τις κυριότερες εκπαιδευτικές θεωρίες μάθησης και τη σχέση τους με την αξιοποίηση των Τεχνολογιών Πληροφορίας και Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην εκπαίδευση. Οι επιμέρους στόχοι του μαθήματος μετά την ολοκλήρωσή του είναι να καταστήσει ικανούς τους φοιτητές να: (α) εντοπίζουν τις κυριότερες εκπαιδευτικές θεωρίες μάθησης (συμπεριφορισμός, γνωστικισμός, θεωρίες οικοδόμησης της γνώσης, κοινωνικός εποικοδομητισμός, γνωστικά–νοητικά εργαλεία, πολλαπλές νοημοσύνες) (β) να περιγράφουν τα κυριότερα χαρακτηριστικά κάθε εκπαιδευτικής θεωρίας μάθησης και να εντοπίζουν τους κυριότερους εκπρόσωπους τη κάθε μιας, (γ) να αξιολογούν ποια θεωρία μάθησης σχετίζεται με την ανάπτυξη συγκεκριμένων εκπαιδευτικών λογισμικών και διαδικτυακών περιβαλλόντων, (δ) να περιγράφουν και να συζητούν την επίδραση της κάθε εκπαιδευτικής θεωρίας μάθησης στην ανάπτυξη εκπαιδευτικού λογισμικού και διαδικτυακών εκπαιδευτικών εφαρμογών, (ε) να αναλύουν κριτικά ποιες είναι οι επιπτώσεις στη μάθηση της αξιοποίησης εργαλείων ΤΠΕ τα οποία αναπτύχθηκαν βασισμένα στις εκπαιδευτικές θεωρίες μάθησης, (στ) να προτείνουν διαδικασίες για αποτελεσματική αξιοποίηση στις διαδικασίες διδασκαλίας και μάθησης εργαλείων ΤΠΕ τα οποία αναπτύχθηκαν βασισμένα σε κάποια από τις θεωρίες μάθησης.

Το μάθημα παραδίδεται στους φοιτητές με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως τα εργαλεία επικοινωνίας (π.χ. τηλεδιάσκεψη, ηχοδιάσκεψη με κείμενο), εργαλεία συνεργασίας (π.χ. φόρουμ συζητήσεων, ιστολόγια και wikis) και τα εργαλεία ανάπτυξης περιεχομένου (π.χ. παρουσιάσεις Power Point, παρουσιάσεις με αφήγηση, αρχεία screen casting). Οι σημειώσεις και οι παρουσιάσεις είναι διαθέσιμες για τους μαθητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους πανεπιστημίου σε συνδυασμό με τα προτεινόμενα αναγνώσματα.

Μέσα στα πλαίσια των υποχρεώσεων του μαθήματος αναμένεται από τους φοιτητές: να αναπτύξουν μια διδακτική ενότητα με την ενσωμάτωση διαφόρων τεχνολογικών μέσων, μέσα στα πλαίσια της οποίας θα γίνεται εφαρμογή διαφόρων θεωριών μάθησης, και να αναπτύξουν ένα μια ερευνητική αναφορά (research report) στην οποία να συζητούν τα ακόλουθα: ποιες θεωρίες μάθησης, είναι οι πιο κατάλληλες και σημαντικές για τη σημερινή εποχή, δηλαδή έχουν αντίκρισμα στα χαρακτηριστικά και τις απαιτήσεις της σημερινής εποχής, σε σχέση με την ενσωμάτωση των νέων τεχνολογιών δίνοντας παράλληλα παραδείγματα ενσωμάτωσης για να υποστηρίξουν τις θέσεις τους.

DLEDU 606: Η Δικτυωμένη Τάξη και ο Δικτυωμένος Μαθητής: Δημιουργώντας Διαδικτυακή Μαθησιακή Κοινότητα

Το μάθημα «Η Δικτυωμένη Τάξη και ο Δικτυωμένος Μαθητής: Δημιουργώντας Διαδικτυακή Μαθησιακή Κοινότητα» είναι υποχρεωτικό μάθημα της κατεύθυνσης «Εκπαιδευτική Τεχνολογία» του εξ’ αποστάσεως μεταπτυχιακού «Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία». Έχει ως σκοπό την ανάπτυξη γνώσεων και δεξιοτήτων των φοιτητών που σχετίζονται με το σχεδιασμό και ανάπτυξη διαδικτυακής μαθησιακής κοινότητας. Μέσα στα πλαίσια του μαθήματος οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν την εξέλιξη του Διαδικτύου στην εκπαίδευση όπως επίσης και τις αλλαγές που έχει επιφέρει στον παραδοσιακό τρόπο διδασκαλίας. Ακόμη θα εξετάσουν την έννοια της διαδικτυακής διδασκαλίας, τα χαρακτηριστικά και τις δυνατότητές της. Επιπλέον, οι μαθητές θα μελετήσουν και θα αναπτύξουν γνώσεις όσον αφορά την οικοδόμηση μια διαδικτυακής κοινότητας μάθησης, το ρόλο του διδάσκοντα αλλά και του διδασκόμενου. Πέραν των πιο πάνω θεμάτων, θα παρουσιαστεί και θα εξεταστεί η έννοια της Κοινότητας Διερεύνησης (Community of Inquiry) και των 3 παράμετροι που την πλαισιώνουν: Παράμετρος Διδασκαλίας (Teaching Presence), Κοινωνική (Social Presence) και Γνωστική (Cognitive Presence) Παράμετρος. Επίσης, θα εξεταστεί και μια νεοεισαχθείσα παράμετρος, αυτή του Διδασκομένου (Learner Presence) όπως επίσης και το μοντέλο και ερωτηματολόγιο που μετρά τη δημιουργία της Κοινότητας Διερεύνησης. Οι φοιτητές θα έχουν επίσης την ευκαιρία να μελετήσουν και να συζητήσουν, παραθέτοντας τις απόψεις και τα επιχειρήματά τους με βάση ποικίλα μαθησιακά σενάρια και εκπαιδευτικές εφαρμογές της Κοινότητας Διερεύνησης. Τέλος, οι φοιτητές θα έχουν την ευκαιρία να εξετάσουν το πακέτο εργαλείων για την ανάπτυξη διαδικτυακής κοινότητας μάθησης. Το πακέτο εργαλείων περιλαμβάνει διάφορες κατηγορίες εργαλείων όπως: εργαλεία επικοινωνίας /συνομιλίας, συνεργατικά εργαλεία και εργαλεία ανάπτυξης περιεχομένου, εργαλεία διαχείρισης μαθημάτων ή αλλιώς ηλεκτρονικές πλατφόρμες, και τέλος κοινωνικά και εκπαιδευτικά δίκτυα. Οι φοιτητές θα μελετήσουν τα χαρακτηριστικά, τις δυνατότητες τους, την ενσωμάτωσή τους στην εκπαιδευτική διαδικασία όπως επίσης και το ρόλο, τη σημασία και τα οφέλη τους.

Το μάθημα παραδίδεται στους φοιτητές με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως τα εργαλεία επικοινωνίας (π.χ. τηλεδιάσκεψη, ηχοδιάσκεψη με κείμενο), εργαλεία συνεργασίας (π.χ. φόρουμ συζητήσεων, ιστολόγια και wikis) και τα εργαλεία ανάπτυξης περιεχομένου (π.χ. παρουσιάσεις με αφήγηση, παρουσιάσεις με σημειώσεις, αρχεία screen casting). Οι σημειώσεις και οι παρουσιάσεις είναι διαθέσιμες για τους μαθητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους πανεπιστημίου σε συνδυασμό με τα προτεινόμενα αναγνώσματα.

DLEDU 614: Νέοι Γραμματισμοί στην Ψηφιακή Εποχή

Το μάθημα «Νέοι Γραμματισμοί στην Ψηφιακή Εποχή» είναι επιλεγόμενο μάθημα της κατεύθυνσης «Εκπαιδευτική Τεχνολογία» του εξ’ αποστάσεως μεταπτυχιακού «Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία». Το μάθημα αυτό διερευνά το σημαντικό ρόλο που οι νέες τεχνολογίες διαδραματίζουν σε πολλές πτυχές της εκπαίδευσης. Συγκεκριμένα μελετά την επιρροή τους στη διαμόρφωση των στόχων της εκπαίδευσης του 21ου αιώνα σε θέματα που αφορούν στην έννοια του γραμματισμού στην Κοινωνία της Πληροφορίας και Επικοινωνίας. Προσφέρει μια πλατφόρμα για συζητήσεις διεπιστημονικού χαρακτήρα σε ζητήματα γραμματισμού, πολυγραμματισμών, πολυτροπικότητας και πολυμεσικών εφαρμογών με έμφαση στον ψηφιακό και οπτικό γραμματισμό. Πέρα των θεωρητικών συζητήσεων,το μάθημα δίνει τη δυνατότητα στους φοιτητές/τριες να εξοικειωθούν με διάφορα λογισμικά (ανοικτά και κλειστά) και να αναπτύξουν δεξιότητες για προσωπική και για επαγγελματική χρήση τους. Με τη συμπλήρωση του μαθήματος, οι φοιτητές/-τριες θα είναι ικανοί να: α) περιγράφουν βασικές έννοιες του σύγχρονου πολιτισμού, και των νέων τεχνολογιών στην εκπαίδευση, β) συζητούν πώς οι πρόσφατες τεχνολογικές αλλαγές έχουν επηρεάσει και διαμορφώσει τις έννοιες του γραμματισμού και των πολυγραμματισμών, γ) έχουν αναπτύξει δεξιότητες/ ικανότητες ψηφιακού και οπτικού γραμματισμού και δεξιότητες κριτικής και στοχαστικής σκέψης μέσω της ανταπόκρισης σε εικόνες και άλλα οπτικά μηνύματα, δ) επιδεικνύουν, στα πλαίσια της εκπαίδευσης, δημιουργική και τεχνική ικανότητα στην παραγωγή και διαχείριση πολυτροπικού εκπαιδευτικού υλικού μέσω διαφόρων πολυμεσικών τεχνολογιών, και ε) προτείνουν και αξιολογούν ποικιλία μαθησιακών δραστηριοτήτων/ ενοτήτων μαθημάτων όπου οι νέες τεχνολογίες είναι ενσωματωμένες και στοχεύουν στην ανάπτυξη των πολυγραμματισμών, της δημιουργικότητας και της αναστοχαστικής σκέψης.

Το μάθημα παραδίδεται στους φοιτητές με ηλεκτρονικά μέσα εξ αποστάσεως εκπαίδευσης, όπως τα εργαλεία επικοινωνίας (π.χ. τηλεδιάσκεψη, ηχοδιάσκεψη με κείμενο), εργαλεία συνεργασίας (π.χ. φόρουμ συζητήσεων, ιστολόγια και wikis) και τα εργαλεία ανάπτυξης περιεχομένου (π.χ. παρουσιάσεις με αφήγηση, παρουσιάσεις με σημειώσεις, αρχεία screen casting). Οι σημειώσεις και οι παρουσιάσεις είναι διαθέσιμες για τους μαθητές μέσω της ηλεκτρονικής πλατφόρμας τους πανεπιστημίου σε συνδυασμό με τα προτεινόμενα αναγνώσματα.

  

Copyright © 2018 Frederick University.
All rights reserved | Contact Us| Privacy Policy