Oι αλλαγές στη σύγχρονη κοινωνία είναι μια πρόκληση για να αναθεώρηση της κοινωνικής δράσης και τον επαναπροσδιορισμό της. Η ετερότητα με τις διάφορες μορφές της , η φυλετική, η εθνικοπολιτισμική, η θρησκευτική, η γλωσσική, η εκπαιδευτική, του φύλου, της νοημοσύνης και της φυσικής κατάστασης είναι παρούσα σε όλες της εκφάνσεις της κοινωνικής αλλά και της σχολικής ζωής. Κανείς δεν μπορεί να παραβλέψει τα δικαιώματα όλων των ανθρώπων ανεξαρτήτως χρώματος , φυλής, πεποιθήσεων και ιδιαιτεροτήτων για ίση μεταχείριση σε μια κοινωνία μακράν των αρνητικών στερεοτύπων και στάσεων. Η έννοια της αντιρατσιστικής και διαπολιτισμικής αγωγής σηματοδοτεί μια νέα ηθική αντίληψη που υπόσχεται τρόπους και τρόπους διαχείρισης όλων των ευπαθών ομάδων ενώ παράλληλα διανοίγει ένα πλατύ πεδίο έρευνας και δίνει ευκαιρίες για διεπιστημονικές θεωρίες και συζητήσεις. Η αντιρατσιστική και διαπολιτισμική αγωγή αποτελεί ένα πεδίο γόνιμο και προκλητικό, μια διαδικασία πολύπλοκη και σύνθετη προς τη διαμόρφωση ενός «αλφαβήτου» επικοινωνίας μεταξύ των ανθρώπων με σεβασμό προς τον «άλλο», τον «διαφορετικό» , με κατανόηση και αλληλοσεβασμό των ιδιαιτεροτήτων. Το συγκεκριμένο μάθημα εισάγει τους φοιτητές/τριες στην έννοια της αντιρατσιστικής αλλά και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης στο πλαίσιο του Χάρτη Δικαιωμάτων του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου και άλλων διεθνών οργανισμών αναλύοντας τύπους διαχείρισης κατά περίπτωση διαφορετικότητας.

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Οι στόχοι που έχουν τεθεί για το μάθημα αυτό είναι οι ακόλουθοι:

  • Η εξοικείωση με τις έννοιες: ετερότητα, στερεότυπο, στάση, ρατσισμός, ευπαθείς ομάδες, τύποι διαπολιτισμικής διαχείρισης.
  • Η ευαισθητοποίηση σε θέματα σεβασμού και αναγνώρισης της διαφορετικότητας, σύμφωνα με τις αρχές της πολυπολιτισμικής συμβίωσης.
  • Η διαμόρφωση της κριτικής σκέψης.
  • Η ενίσχυση του νέου ρόλου του εκπαιδευτικού ως διαπολιτισμικού μεσολαβητή και διαχειριστή των νέων αναγκών στο περιβάλλον του σχολείου και όχι μόνον.

  

Copyright © 2017 Frederick University.
All rights reserved | Contact Us