Καταληκτικός
Τίτλος Σπουδών

Μεταπτυχιακό Πρόγραμμα στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή 

Επίπεδο Πιστοποίησης

Μεταπτυχιακό (2ος Κύκλος)

Προσφέρεται από

Σχολή Επιστημών Αγωγής & Κοινωνικών Επιστημών

Τρόπος Σπουδών

Εξ Αποστάσεως


Το μεταπτυχιακό πρόγραμμα "Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και Κοινωνική Αλλαγή" επικεντρώνεται σε θεωρίες και πρακτικές της Εκπαίδευσης για την Αειφόρο Ανάπτυξη με σκοπό την αξιοποίησή τους ως μέσο μετασχηματισμού της σκέψης, επίδρασης σε μοτίβα συμπεριφοράς και ανάπτυξης ικανοτήτων (competences). Το πρόγραμμα επιδιώκει να ενδυναμώσει άτομα από διαφορετικά επαγγέλματα και υπόβαθρο, και να τα καταστήσει ικανά μέσα από το δικό τους προσωπικό και επαγγελματικό ρόλο να συμβάλουν στην επίτευξη της Αειφόρου Ανάπτυξης (ΑΑ). 

Απευθυνόμενο σε διάφορες επαγγελματικές ομάδες το Πρόγραμμα ενσωματώνει ολιστικές και διεπιστημονικές προσεγγίσεις οι οποίες ταυτόχρονα εξυπηρετούν την επιδίωξη για εμβολιασμό διαφορετικών κλάδων και γνωστικών αντικειμένων με τη διάσταση της Αειφορίας. Επιδιώκει να βοηθήσει τους φοιτητές να γίνουν αναστοχαστικοί επαγγελματίες και φορείς αλλαγής τοπικά αλλά ευρύτερα, μέσα από την προσωπική τους επαγγελματική δράση.

Πιο συγκεκριμένοι στόχοι του προγράμματος εστιάζουν στην ανάπτυξη κριτικής κατανόησης των ζητημάτων ΑΑ, στην ανάπτυξη ικανοτήτων και παιδαγωγικών δεξιοτήτων κριτικού στοχασμού και μετασχηματιστικής παιδαγωγικής βασισμένης στη δράση και τέλος, στην ανάπτυξη ενεργούς και υπεύθυνης πολιτότητας για την αντιμετώπιση των ζητημάτων ΑΑ. Οι στόχοι περιλαμβάνουν την υιοθέτηση κριτικής παιδαγωγικής και  θεώρησης των ζητημάτων της ΑΑ μέσα από καινοτόμες προσεγγίσεις και πεδία που ενθαρρύνουν δια-βίου αυθεντική μάθηση και κοινωνική συμμετοχή: εκπαίδευση για ανάπτυξη αξιών για την ΑΑ, χρήση των νέων τεχνολογιών ως πηγές και ως μετασχηματιστικό εργαλείο στην εκπαίδευση και εναλλακτικοί τρόποι μάθησης μέσα από τις τέχνες.

Η δομή του προγράμματος διασφαλίζει την ισορροπία μεταξύ της ακαδημαϊκής διάστασης, της έρευνας και της πρακτικής που βασίζεται σε παιδαγωγικές δραστηριότητες που μπορούν να εφαρμοστούν σε διάφορα εκπαιδευτικά πλαίσια.

Η έρευνα στην Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη προωθείται μέσα από το μάθημα της μεθοδολογίας της έρευνας, την μεταπτυχιακή διατριβή, και την αξιοποίηση μικρών ερευνητικών εργασιών – projects για την αξιολόγηση των διαφόρων μαθημάτων. Προωθείται επίσης και μέσα από την ανάπτυξη δικτύου συνεργασίας του προγράμματος με τοπικούς, εθνικούς και διεθνείς εταίρους που μοιράζονται τις ίδιες ανησυχίες, επιδιώξεις  και ερευνητικά ενδιαφέροντα. Τέτοιες συνεργασίες οικοδομούν πολύτιμες εμπειρίες και προωθούν την Εκπαίδευση για την Αειφόρο Ανάπτυξη και κοινωνική αλλαγή ως ζήτημα εθνικής, περιφερειακής και παγκόσμιας εκπαιδευτικής προτεραιότητας.


Αναμενόμενα μαθησιακά αποτελέσματα

Μέχρι το τέλος των σπουδών τους, οι φοιτητές/τριες αναμένεται να αποκτήσουν ένα συγκροτημένο σύνολο γνώσεων, σημαντικών δεξιοτήτων και νοοτροπίας (αξιών και στάσεων) που είναι απαραίτητες για την παροχή Εκπαίδευσης για Αειφόρο Ανάπτυξη μέσω τυπικών, μη τυπικών και άτυπων εκπαιδευτικών πλαισίων. Συγκεκριμένα, οι φοιτητές/τριες θα μπορούν να:

  1. Αναγνωρίζουν την έννοια της Αειφόρου Ανάπτυξης ως μια πολιτική, ιδεολογική, σύνθετη και συγκρουσιακή έννοια.
  2. Αναλύουν κριτικά σύγχρονα, παγκόσμια, περιφερειακά και τοπικά ζητήματα ΑΑ, θα μπορούν να κατανούν την οικουμενικότητα και τον ενιαίο τους χαρακτήρα και να αναγνωρίζουν ότι πρόκειται για μέγιστες προκλήσεις για την πρόοδο της ανθρωπότητας.
  3. Διερευνούν τους Στόχους της ΑΑ (SDGs) ως οικουμενικούς, μετασχηματιστικούς και ενιαίους στόχους που μπορούν να επιτευχθούν μέσω της κοινωνικής δέσμευσης, ευθύνης και συνεργασίας.
  4. Αναστοχάζονται κριτικά γύρω από τις δικές τους θεωρίες, αξίες, πεποιθήσεις και πρακτικές που αφορούν σε ζητήματα ΑΑ.
  5. Αναγνωρίζουν και προσφέρουν την ΕΑΑ ως μια μορφή μετασχηματιστικής, κριτικής παιδαγωγικής η οποία ανταποκρίνεται στο συστημικό, ολιστικό, προσανατολισμένο σε αξίες χαρακτήρα της ΑΑ.
  6.  Αντιλαμβάνονται την ΕΑΑ ως μια διαδικασία δια βίου μάθησης και συνειδητοποιούν ότι πέρα από την τυπική εκπαίδευση αυτή αντλεί εμπειρίες, δεξιότητες και ευκαιρίες δράσης και μέσα από μη τυπικά και άτυπα εκπαιδευτικά πλαίσια.
  7. Διαθέτουν ικανότητες για την ΕΑΑ και θα είναι σε θέση να μεταφέρουν αυτές τις ικανότητες στους εκπαιδευόμενους στο επαγγελματικό τους περιβάλλον λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστικοί παράγοντες για την ΑΑ.
  8. Εφαρμόζουν βασικές αρχές και στρατηγικές της ΕΑΑ και αντιλαμβάνονται το πώς αυτές μπορούν να αναπτύξουν αξίες και ικανότητες που θα οδηγήσουν σε μια αειφόρο, ενιαία, δίκαιη ανάπτυξη και ειρηνική συμβίωση.
  9. Αναλύουν κριτικά και να συζητούν την κοινωνική – μετασχηματιστική δυναμική των τεχνών (εικαστικές τέχνες, δράμα, λογοτεχνία).
  10. Αναπτύσσουν εκπαιδευτικό υλικό και προγράμματα με τη χρήση των νέων τεχνολογιών τα οποία θα προωθήσουν την «αειφορική δικαιοσύνη» σε όλα τα επίπεδα ΑΑ (sustainability justice), την ανάπτυξη θετικών αξιών, στάσεων και δεοντολογικής συμπεριφοράς προς την αειφόρο ανάπτυξη του ανθρώπου.
  11. Επιδεικνύουν ηγετικές ικανότητες για την εφαρμογή προσεγγίσεων στην ΕΑΑ στο σύνολο των λειτουργιών ενός φορέα/ιδρύματος (whole institution).
  12. Αποδομούν και αναδομούν τη συμβατική διαλεκτική γύρω από τα αναλυτικά προγράμματα, τη διδασκαλία και μάθηση και την ερευνητική μεθοδολογία για την ΕΑΑ, υιοθετώντας αρχές ενδυνάμωσης, αλλαγής, επαναπροσανατολισμού, προβληματισμού και ενεργούς συμμετοχής στην ερευνητική διαδικασία.


Διάρκεια σπουδών

  • Το πρόγραμμα προσφέρεται εξ-αποστάσεως και βασίζεται στην κατοχύρωση πιστωτικών μονάδων ECTS (60 ECTS μέσα από μαθήματα και 30 ECTS μεταπτυχιακή διατριβή).
  • Το πρόγραμμα έχει διάρκεια ενάμισι ακαδημαϊκό έτος (3 εξάμηνα) για παρακολούθηση με πλήρη φοίτηση και μέχρι και 3 ακαδημαϊκά έτη (6 εξάμηνα) για μερική φοίτηση.
  • Το πρόγραμμα προσφέρεται από έμπειρο ακαδημαϊκό προσωπικό τόσο του Τμήματος όσο και διεθνείς συνεργάτες μέσω της πλατφόρμας εξ-αποστάσεως μάθησης του πανεπιστημίου.
  • Η γλώσσα διδασκαλίας είναι η Ελληνική και/ή Αγγλική.


Προοπτικές απασχόλησης των αποφοίτων

Ο σχεδιασμός του μεταπτυχιακού προγράμματος έχει ως στόχο να προσφέρει στους φοιτητές το κατάλληλο θεωρητικό υπόβαθρο βασισμένο στα πιο πρόσφατα ερευνητικά ευρήματα και τις πρακτικές γνώσεις και δεξιότητες ώστε να καταστούν αποτελεσματικοί επιστήμονες και να αντιμετωπίσουν τις αυξανόμενες προκλήσεις του επαγγέλματος του εκπαιδευτικού ή άλλες εκπαιδευτικές προκλήσεις (μη τυπικής εκπαίδευσης) που αφορούν σε άλλους επαγγελματικούς χώρους.

Προετοιμάζει τους αποφοίτους της για άμεση απασχόληση ως εκπαιδευτές και ερευνητές σε ΜΚΟ που δραστηριοποιούνται στον τομέα της Αειφόρου Ανάπτυξης, σε χώρους μη τυπικής εκπαίδευσης (Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης), σε τοπικές αρχές καθώς και σε φορείς του ιδιωτικού και κυβερνητικού τομέα που εμπλέκονται στην αντιμετώπιση θεμάτων ΑΑ. Για εκπαιδευτικούς που εργάζονται σε οποιοδήποτε επίπεδο ή ειδικότητα της τυπικής εκπαίδευσης το πρόγραμμα αποτελεί προσόν επαγγελματικής ανάπτυξης και ανέλιξης.

Επιπλέον, απόφοιτοι του προγράμματος μπορούν να συνεχίσουν τις μεταπτυχιακές τους σπουδές σε διδακτορικό επίπεδο.

  

Copyright © 2022 Frederick University.
All rights reserved | Contact Us| Privacy Policy

    E-xcellence