Καταληκτικός
Τίτλος Σπουδών

MEd στις Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία

Επίπεδο Πιστοποίησης

Master (2ος κύκλος σπουδών)

Προσφέρεται από

Τμήμα Επιστημών της Αγωγής

Τρόπος Σπουδών

Πλήρης ή Μερική Φοίτηση


Το «MEd στις Επιστήμες της Αγωγής: Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία» παρέχει ποιοτικές και αποτελεσματικές μαθησιακές εμπειρίες και ευκαιρίες, προετοιμάζοντας τους  φοιτητές και τις φοιτήτριες ως εκπαιδευτικούς και ερευνητές-τριες που είναι σε θέση να ανταποκριθούν στην αυξανόμενη πολυπλοκότητα του εκπαιδευτικού και κοινωνικού περιβάλλοντος, να εμβαθύνουν στις έννοιες του αναλυτικού προγράμματος, της διδασκαλίας, της μάθησης, της αξιολόγησης, καθώς και στις αλληλεπιδράσεις τους σε μακροεπίπεδο ή / και μικροεπίπεδο, με περιεκτικό και κριτικό τρόπο. Το Πρόγραμμα προσφέρει στους φοιτητές και τις φοιτήτριες το αναγκαίο γνωστικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο ώστε να κατανοούν και να αξιολογούν τις σύγχρονες εξελίξεις του αναλυτικού προγράμματος και της διδασκαλίας, ιδίως στον συσχετισμό τους με τη στήριξη της δημιουργικότητας και της κοινωνικά συνειδητοποιημένης και υπεύθυνης καινοτομίας, να συμμετέχουν ενεργητικά και χειραφετημένα στις συναφείς εκπαιδευτικές και κοινωνικές διεργασίες και να οργανώνουν μαθησιακά περιβάλλοντα που ευνοούν τη διεπιστημονικότητα στην εκπαίδευση. Κατ’ αυτό τον τρόπο, οι απόφοιτοι-ες του Προγράμματος είναι έτοιμοι να συνεισφέρουν στον τομέα της εκπαίδευσης και να ανταποκριθούν στις ανάγκες της σημερινής αλλά και της αυριανής κοινωνικής πραγματικότητας. Το MEd «Επιστήμες της Αγωγής. Αναλυτικά Προγράμματα και Διδασκαλία» δίνει έμφαση στο ισχυρό θεωρητικό και μεθοδολογικό υπόβαθρο στις Σπουδές Αναλυτικού Προγράμματος και στην εφαρμογή του σε Τομείς Επικέντρωσης. Ειδικότερα, η δομή του υποστηρίζει τη διερεύνηση και απόκτηση βαθιάς γνώσης των παιδαγωγικών, εκπαιδευτικών και κοινωνικών πτυχών του αναλυτικού προγράμματος και, ταυτόχρονα, εφαρμογής σε συγκεκριμένους Τομέων Επικέντρωσης: Δημιουργική Γραφή στην Εκπαίδευση· Εκπαιδευτική Τεχνολογία· Εικαστικές Τέχνες και Θέατρο· Μαθηματική Παιδεία· Κοινωνικοπολιτισμικές Όψεις και Γλωσσική Διδασκαλία. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αξιοποίηση ποικίλων διδακτικών μεθόδων, διαδικασιών και εργαλείων, κατάλληλων για διαφορετικά γνωστικά στιλ μάθησης. Τέλος, το Πρόγραμμα μεριμνά για την ενίσχυση των ερευνητικών δεξιοτήτων των φοιτητών και των φοιτητριών και προωθεί την εκπαιδευτική έρευνα, ιδίως σε θέματα αναλυτικού προγράμματος, μεθοδολογίας της διδασκαλίας, διεπιστημονικότητας και κοινωνικών και πολιτισμικών διαστάσεων της εκπαίδευσης.

Η γλώσσα διδασκαλίας είναι τα Ελληνικά.

Μαθησιακά Αποτελέσματα

Με την ολοκλήρωση του προγράμματος, αναμένεται ότι οι απόφοιτοι θα είναι σε θέση να:

  • Προσδιορίζουν και αναλύουν τα δομικά στοιχεία του αναλυτικού προγράμματος και τα διαφορετικά μοντέλα ανάπτυξής του
  • Εξηγούν τη φιλοσοφία και τους ιστορικούς και κοινωνικούς καθορισμούς του αναλυτικού προγράμματος
  • Εξετάζουν με κριτικό τρόπο τις αμοιβαίες σχέσεις ανάμεσα στο αναλυτικό πρόγραμμα, τη διδασκαλία και την αξιολόγηση και διακρίνουν τις ποικίλες διδακτικές μεθόδους, στρατηγικές και προσεγγίσεις, καθώς και την υποκείμενη θεωρία και πράξη
  • Αξιολογούν ένα ευρύ φάσμα εκπαιδευτικών μεθόδων, διδακτικών στρατηγικών και προσεγγίσεων, όπως εφαρμόζονται σε διαφορετικά εκπαιδευτικά πλαίσια (τυπικά, άτυπα, μη τυπικά)
  • Εφαρμόζουν ποικίλες διδακτικές μεθόδους, τεχνικές και μεθοδολογικές προσεγγίσεις ώστε να ενσωματώνουν κοινωνικά ζητήματα αιχμής
  • Αναπτύσσουν καινοτόμα εκπαιδευτικά περιεχόμενα και διδακτικό υλικό
  • Χρησιμοποιούν αποτελεσματικές τεχνικές για σχεδιασμό και υλοποίηση ερευνητικών προγραμμάτων, λαμβάνοντας υπ’ όψιν την επιστημονική δεοντολογία
  • Εκμεταλλεύονται τις δυνατότητες και αξιοποιούν με κριτικό τρόπο τους ποικίλους πόρους μάθησης που αναδύονται στον μεταμοντέρνο κόσμο της πληροφορίας
  • Δεσμεύονται στην κριτική μελέτη της εκπαιδευτικής πολιτικής, των αναλυτικών προγραμμάτων και των ποικίλων μορφών διδασκαλίας και αξιολόγησης που απαντούν στα σχολεία, καθώς του ρόλου τους στη βελτίωση της μάθησης
  • Αξιοποιούν διάφορες μορφές έρευνας του αναλυτικού προγράμματος, για την εις βάθος κατανόηση εκπαιδευτικών ζητημάτων αιχμής, συμπεριλαμβανομένων των ηθικών, κοινωνικοπολιτισμικών, ιστορικών, πολιτικών κ.ά.
  • Λαμβάνουν συστηματικά υπόψη τα αποτελέσματα της εκπαιδευτικής έρευνας (ή και της έρευνας που διεξάγεται σε συναφείς επιστημονικούς τομείς) στο αναλυτικό πρόγραμμα, τη διδασκαλία, την αξιολόγηση και την κοινωνία γενικότερα
  • Επιδεικνύουν ανώτερες ερευνητικές δεξιότητες σε εκπαιδευτικά θέματα, καθώς και δεξιότητες σχεδιασμού και ελέγχου παρεμβατικών προγραμμάτων για την αντιμετώπιση εκπαιδευτικών προβλημάτων.

 

Προφίλ αποφοίτων

Το πρόγραμμα απευθύνεται σε εκπαιδευτικούς όλων των βαθμίδων (δημοτική, προσχολική και δευτεροβάθμια εκπαίδευση) και μορφών (τυπική, μη τυπική και άτυπη εκπαίδευση), δημόσιας και ιδιωτικής εκπαίδευσης, αλλά και σε κάθε άτομο που ασχολείται με την εκπαίδευση. Οι πέντε «Τομείς Επικέντρωσης» του προγράμματος απευθύνονται στους μεταπτυχιακούς φοιτητές-τριες που ενδιαφέρονται ιδιαίτερα για τη δημιουργική γραφή στην εκπαίδευση, την εκπαιδευτική τεχνολογία, τις εικαστικές τέχνες και το θέατρο, τη μαθηματική παιδεία και τις κοινωνικοπολιτιστικές όψεις στη διδασκαλία της γλώσσας. Οι απόφοιτοι του Προγράμματος θα έχουν τις γνώσεις και τις δεξιότητες που απαιτούνται για το σχεδιασμό και την εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων με έμφαση στην εκπαιδευτική καινοτομία, τη δημιουργικότητα και την διεπιστημονικότητα και θα είναι σε θέση να προσφέρουν ως δημιουργικά και καινοτόμα στελέχη στον τομέα της εκπαίδευσης.

 

  

Copyright © 2022 Frederick University.
All rights reserved | Contact Us| Privacy Policy

    E-xcellence