Τα τελευταία χρόνια η  τάση, στο επίπεδο της εκπαιδευτικής πολιτικής σε διεθνές επίπεδο, είναι η προώθηση της ένταξης και της συμμετοχής όλων των παιδιών στο εκπαιδευτικό σύστημα και η καταπολέμηση του αποκλεισμού στη βάση οποιουδήποτε κριτηρίου. Κεντρική επιδίωξη είναι η συμμετοχή και η πλήρης ενσωμάτωσή τους στο σχολικό περιβάλλον, ανεξάρτητα από τον τύπο και τον βαθμό διαφορετικότητας που τα χαρακτηρίζει.  Μια τέτοια επιδίωξη στη βάση της αναγνώρισης, της αποδοχής και του σεβασμού της ιδιομορφίας κάθε ανθρώπου, που είναι ουσιαστικής σημασίας για την ανθρώπινη αξιοπρέπεια, θεμελιώνεται στην Οικουμενική Διακήρυξη των Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων και εδραιώνεται στη Σύμβαση για τα Δικαιώματα του Παιδιού.

Το σχολείο, και το εκπαιδευτικό σύστημα γενικότερα, άλλες φορές έχει επικριθεί για το ρόλο που διαδραματίζει στην εγκαθίδρυση ή/ και τη διατήρηση  ανισοτήτων και στην προώθηση του κοινωνικού αποκλεισμού και άλλες έχει αναλάβει καθοριστικό ρόλο προς την αντίθετη κατεύθυνση, της άρσης των ανισοτήτων, του ρατσισμού και των αρνητικών στάσεων, μέσα από την προώθηση της αντιρατσιστικής και διαπολιτισμικής εκπαίδευσης. Αυτός ο τύπος εκπαίδευσης  θα πρέπει να προβλέπεται, να υιοθετείται και να εφαρμόζεται κυρίως στην οργάνωση και διοίκηση των σχολικών μονάδων με στόχο τον εκσυγχρονισμό, τον εκδημοκρατισμό και τον κατάλληλο σχεδιασμό για μια ενιαία εκπαίδευση. 

ΣΚΟΠΟΣ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Το συγκεκριμένο μάθημα έχει σκοπό να αναπτύξει τις απαραίτητες γνώσεις και δεξιότητες των φοιτητών/τριών έτσι ώστε να είναι σε θέση να κατανοήσουν αφενός τις έννοιες του αποκλεισμού, του ρατσισμού, της ένταξης, της ετερότητας και της αποδοχής της αφετέρου να αποκτήσουν ένα σοβαρό υπόβαθρο σε ζητήματα αντιρατσιστικής/διαπολιτισμικής εκπαίδευσης καθώς και ανάπτυξης και διαχείρισης των διάφορων τύπων της.

Οι γνώσεις αυτές θα τους/τις βοηθήσουν να αναπτύξουν δεξιότητες διαχείρισης σχολικών μονάδων στις οποίες φοιτούν άτομα με ετερότητα φυλετική, εθνοπολιτισμική, γλωσσική, θρησκευτική μέσα σε μια πολυπολιτισμική κοινωνία η οποία έχει διαμορφωθεί εξαιτίας των νέων οικονομικών , κοινωνικών και περιβαλλοντολογικών δεδομένων. Το νέο σχολείο σήμερα δεν μπορεί να αγνοήσει την ανάγκη της ενσωμάτωσης όλων των ατόμων στην εκπαίδευση και για τον σκοπό αυτό οι νέοι/ες εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι καταρτισμένοι/ες στα νέα δεδομένα

  

Copyright © 2022 Frederick University.
All rights reserved | Contact Us| Privacy Policy

    E-xcellence